DeliCoffee (3/3) Analiza finansowa krok po kroku
Uwielbiam kawę o poranku. Będąc na studiach (wieki temu) wymyśliłem, że stworzę firmę, która będzie sprzedawała kawę z automatów. Szkoda, żeby moje przemyślenia marnowały się w zeszycie 🙂 Wszystkie dane są zmyślone, ale oparte o zdrowo rozsądkowe podejście. Ze względu na obszerność podzeliłem ten biznesowy…
Delicoffee (2/3) Strategia marketingowa i próg rentowności
Uwielbiam kawę o poranku. Będąc na studiach (wieki temu) wymyśliłem, że stworzę firmę, która będzie sprzedawała kawę z automatów. Szkoda, żeby moje przemyślenia marnowały się w zeszycie 🙂 Wszystkie dane są zmyślone, ale oparte o zdrowo rozsądkowe podejście. Ze względu na obszerność podzeliłem ten biznesowy…
DeliCoffee (1/3) Analiza asortymentu i ceny
Uwielbiam kawę o poranku. Będąc na studiach (wieki temu) wymyśliłem, że stworzę firmę, która będzie sprzedawała kawę z automatów. Szkoda, żeby moje przemyślenia marnowały się w zeszycie 🙂 Wszystkie dane są zmyślone, ale oparte o zdrowo rozsądkowe podejście. Ze względu na obszerność podzeliłem ten biznesowy…
Jak zdobyć (nie)właściwych Klientów
Kto widział Pulp Fiction ręka do góry? To jeden z tych filmów, którego nie trzeba reklamować. Oglądałem go wiele razy, śmiejąc się za każdym razem. Gdzieś w połowie filmu znajduje się scena, w której Uma Thurman i John Travolta siedzą przy stoliku, w klubie tanecznym w…
Tajemnicze właściwości produktów
Czy nie zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy produkt, który kupujecie odznacza się rzeczywiście takimi właściwościami, o jakich informuje nas producent na opakowaniu? Czym różnią się dwa niemalże takie same z nazwy produkty na półce sklepowej, a jednak wyglądające nieco inaczej? Weźmy za przykład zwykłą…
Jak motywować pracowników?
Nie macie czasem takiego poczucia, że brakuje Wam paliwa do pracy? Nie mówię o podwyżkach bądź premiach, bo tego zawsze brakuje. Tylko o zwykłym „Paweł, dobra robota!” W końcu każda osoba – niezależnie czy jest szeregowym pracownikiem, menedżerem, kierownikiem, czy dyrektorem – lubi być doceniana i…
Tajny składnik biznesu nie istnieje
Wyjdź ze strefy komfortu i nie poddawaj się póki nie będziesz robił tego co kochasz (łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda?). Wyznaczanie nowych celów i standardów pracy może wiązać się wprawdzie z dużym wysiłkiem, ale satysfakcja ze zrealizowanego planu i przekroczenia kolejnej bariery – uznawanej do niedawna za…