Reklama w Social Mediach to przez wielu doskonały sposób na promowanie się. Ma ona liczne zalety oraz pozwala w elastyczny sposób reklamować różnego rodzaju produkty, usługi czy serwisy. Pomimo tego wiele osób nadal nieco sceptycznie podchodzi do takiej promocji, uważając portale społecznościowe jedynie za miejsce, w którym spędza się czas ze znajomymi “po pracy”. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze korzyści, jakie płyną z reklamowania się w Social Mediach oraz podpowiadamy, dlaczego warto promować się właśnie w taki sposób.

Targetowanie i skuteczność

Pierwszym powodem, dla którego warto reklamować się w social mediach, jest targetowanie. To określenie grupy docelowej naszego produktu. Dzięki wielu parametrom takim jak wiek, płeć, zainteresowania, zatrudnienie itp. możemy bardzo dokładnie określić jakie osoby zobaczą naszą reklamę. Tak dokładne targetowanie jest możliwe jedynie w internecie, gdzie poszczególne portale społecznościowe posiadają szczegółowe informacje o swoich użytkownikach. Każdy portal np. Facebook czy Twitter udostępnia

możliwość targetowania reklamy za darmo “w pakiecie” z samą reklamą. Określanie grupy docelowej sprawia, że możemy liczyć na wysoką skuteczność reklamy. Jeśli przed wyemitowaniem postu czy spotu określimy dokładnie, do jakiej grupy trafi reklama, nasz post zobaczą jedynie osoby zainteresowane wstępnie daną tematyką i potencjalni klienci. Reklamowanie damskich ubrań w grupie kobiet lubiących modę i zakupy online da dużo lepsze rezultaty niż reklamowanie się w przypadkowej grupie osób np. poprzez reklamę w tv, billboard czy ulotki. Dzięki targetowaniu będziemy mogli zatem liczyć na wysoki wskaźnik konwersji, większy zarobek czy szybsze rozwijanie się naszego projektu.

Finanse i efektywne wydawanie budżetu

Kolejnym plusem reklamowania się w social mediach są finanse, koszty i sposób rozliczania się. Reklama na Facebooku czy innych portalach społecznościowych posiada atrakcyjne stawki dotarcia do pojedynczego klienta, czy kliknięcia w link. Bardzo często w cenie kilkunastu złotych możemy wyświetlić reklamę nawet kilkuset – kilku tysiącom osób. Na plus zasługuje również elastyczne zarządzanie budżetem i sposób rozliczania się. Budżet możemy dostosować do własnych możliwości i wykupować reklamę za taką sumą, jaką chcemy rzeczywiście wydać na promocję.

Możemy też często wybierać różne typ rozliczania się np. za wyświetlanie reklamy (CPV) lub za kliknięcie w link (CPC). Wszystko to sprawia, że możemy zapłacić dokładnie tyle, ile zaplanujemy bez wydawania większej sumy czy niespożytkowania pewnej części budżetu. Kolejnym finansowym plusem reklamy w social mediach jest efektywne wydawanie budżetu reklamowego.

Dzięki targetowaniu oraz różnym możliwością płatności za reklamę płacimy jedynie za konkretną akcję z konkretnym efektem w dobrze dobranej grupie odbiorców. Wszystko to sprawia, że płacimy za reklamę, która z bardzo dużym prawdopodobieństwem zakończy się sukcesem. W porównaniu do płacenia za reklamę w grupie przypadkowych osób czy opłatach za obsługę promocji w agencjach itp. w social mediach ponosimy jedynie realny koszty samej reklamy z dużymi szansami na powodzenie.

Łatwość i przystępność reklamy

Uruchomienie i obsługa promocji to dla wielu osób poważna bariera, przez którą nie mogą przebrnąć. W tym względzie social media również pokazują się z pozytywnej strony. Reklama na Facebooku czy Twitterze jest bardzo prosta do zrealizowania, a uruchomić, czy prowadzić kampanie może każda osoba — nawet prywatna. Promocje uruchomić możemy w ciągu kilkunastu minut.

Nie musimy posiadać również firmy czy być dużymi markami, aby promować swoje produkty. Wszystkie systemy są dostosowane do obsługi przez osoby niebędące profesjonalistami, a sama zasada działania takich reklam jest również prosta do zrozumienia. Reklamę w social mediach możemy zatem uruchomić i obsługiwać w komfortowy sposób czego nie można powiedzieć o innych sposobach promocji np. w świecie realnym. Uruchamiając reklamę w social mediach, możemy zrobić to, siedząc przed własnym komputerem lub możemy zlecić to zadanie agencji, mówiąc jedynie, na jakim efekcie nam zależy — nadal korzystając ze wszystkich plusów reklamy w social mediach

Nieograniczone możliwości formy reklamy

Kolejnym plusem reklamowania się w social mediach są nieograniczone wręcz możliwości promocji. W sieci istnieje wiele różnego typu portali społecznościowych takich jak Twitter, Facebook czy Instagram. Każdy portal posiada też przeważnie kilka — kilkanaście form reklamy takich jak posty, zdjęcia, video, prezentacje, banery itp. Tak duża liczba kombinacji daje nieograniczone wręcz możliwości zaprezentowania swojego produktu czy usługi. Dzięki temu reklamując buty, możemy promować je na zdjęciu, a usługi IT możemy opisać w poście. Na bardzo duże możliwości reklamy w social mediach wpływa również nieograniczona wręcz liczba odbiorców. Biorąc pod uwagę kilka portali społecznościowych bez większego problemu, będziemy mogli reklamować się w szerokiej grupie osób — nawet z wieloma wymaganiami. Żadna inna forma reklamy nie daje takiej możliwości i nie pozwala dotrzeć do tak wielu różnych osób.

Pozytywny odbiór reklamy

Jednym z największych plusów reklamy w social mediach jest jej pozytywny odbiór. Ogólnie reklamy przeważnie kojarzą nam się z przerywaniem ulubionego serialu lub zasłanianiem treści na stronie i poszukiwaniem małego znaku “X” w celu zamknięcia nachalnej reklamy. Promowanie się na portalach społecznościowych jest jednak wyjątkiem od tej reguły. Materiały promocyjne są odbierane przez użytkownika portalu w pozytywny sposób. Mają one najczęściej taki sam charakter, co inne materiały na danym portalu, a bardzo często nie są nawet odróżniane od typowych postów czy materiałów video. Reklamy są również targetowane i wyświetlane odpowiednim grupom osób. Dzięki temu odbiorcy oglądają reklamy związane z ich zainteresowaniami i charakterystyką. Reklamy, które nie są nachalne i w przybliżeniu odpowiadają zainteresowaniom osób oglądających, ogólnie są odbierane pozytywnie. Same portale społecznościowe przeprowadziły również wiele badań oraz analiz, aby wyświetlane reklamy nie przeszkadzały w użytkowaniu serwisów.